Hezkuntza aukerak

San Fidel Ikastolak Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza eskaintzen ditu (0 urtetik 16 urtera arte). Eskolaz kanpoko ekintzen eta zerbitzu gehigarriek osatzen dute eskaintza hau.

Ondoren agertzen da zehaztuta eta sailkatuta gure eskaintza:

Haur hezkuntza

0-6  urte bitarteko etapan, berebiziko garrantzia dute norberari buruzko irudi doitua eraikitzeko eta haurrek beren burua ezagutu, baloratu eta kontrolatzeko ikaskuntzek, horien bidez ezartzen  baitituzte euren autonomia eta ekimen pertsonala lantzeko oinarriak. Pertsonekin izandako harremanen, bizipen guztien eta ikasitakoaren ondorioa da eraikuntza. Hori guztia gauza berriak ikasteko abiapuntua da eta umearen giza-garapenean, garapen emozionalean eta kogniboan eragina izango du.

Ikasketa hauek era egokian garatzeko San Fidel ikastolak, alde batetik ulermenerako eta pentsamendua antolatzeko estrategiak erabiltzen ditu eta bestetik, adimena eta motrizitatea garatzeko Glenn Doman metodoa erabiltzen du.

Lehen Hezkuntza

Etapa honetan, bereziki oinarrizko zehar-konpetentziak Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako, ikasten eta pentsatzen ikasteko, elkarbizitzarako, ekimenen lehiatsurako, norbera izaten ikasteko- eta oinarrizko diziplina barneko konpetentziak – Hizkuntza eta literatura komunikaziorako, Matematikarako, Zientzietarako, Teknologiarako, Gizabidezkorako, Arterako eta  Mugimendurako- lantzen dira.

Akademikoki, irakurketa, idazketa eta  kalkulua sendotuko dira, hainbat hizkuntzetako ahozko hizkuntzarekin batera. Pertsonaren izaerari begira, ikasteko autonomia, ikasleen arteko elkarbizitza, solidaritate, errespetu eta justizia gizakorra moduko baloreen transmisioa bultzatu nahi dira. Hori guztia ulermenerako irakaskuntzaren eremuan kokatzen da (Project Zero Harvardeko Unibertsitatea).

Derrigorrezko bigarren hezkuntza

12 urtetik 16 urtera bitarteko etapa da.

Lehen Hezkuntzan bezala, oinarrizko zehar-konpetentziak eta oinarrizko diziplina barneko konpetentziak jorratzeari ekiten zaio, ulermenerako irakaskuntza eremuaren barruan.

Etapa honen bukaeran gure ikasleak pertsona zuhurrak, kritikoak, sortzaileak eta eleanitzak izatea nahi dugu. Gai izan daitezela gizarteak eskainiko dizkien erronka eta egoerei aurre egiteko eta  gizarte bidezkoago eta jasangarriagoa eraikitzeko. Gure hezkuntza eleanitza giza-kristau baloreetan oinarritzen da, ikaskuntzarako autonomia eta kooperazioa bultzatzen ditu; pentsaera kritikoa eta sormenezkoa  sustatzen ditu eta horretarako gaur eguneko baliabide teknologikoez baliatzen da.

Hizkuntza saila

Euskara

Hizkuntza normalkuntza proiektuak eragin zuzena du ikastetxeko antolamendu eta ibilbide orokorrean; blaitu egiten du hango bizitza. Eragin horrek isla izan behar du eta du ikastetxeko dokumentu guztietan (IHP, ICP, AIA, ...). HNParen eraginez ikastetxeak hartu dituen erabakien berri emango dugu, zein prozesu jarraitu den erabaki horiek hartzeko eta dokumentu horietan zer/nola agertzen den.

Euskararen normalkuntzan euskaraz bizi ahal izateko baldintzak ziurtatzea litzateke helburu nagusia. Helburu hau lortu ahal izateko ezinbestekoa da ikastolan euskara erabiltzen jarraitzeko zenbait ekintza prestatzea, eta hori egiten dugu urtez urte.

Ingelesa

Lehen Hezkuntzako 1., 2. zikloan, 3. zikloan INGURUMENA arloa bi hizkuntzatan landuko da: euskaraz eta ingelesez. Ingelesez SCIENCES deituko da. Helburua da ingelesa erabiltzea tresna moduan beste eduki batzuk barneratzeko. Horretarako metodologia izango da  aktiboa, erakargarria eta umeengandik hurbil dagoena.

Berrikuntza hau sendotzeko asmoz, 2010-11 ikasturtean hasita hiru urtetan MARKO HIRUELEDUNA deritzon proiektuan partaide izan gara Eusko Jaurlaritzak gure proiektua hautatu ondoren. Orain proiektu horri jarraipena emango diogu LH 4. , 5. eta 6. mailan.

Fuimos la primera ikastola de Bizkaia en poner en marcha una experiencia de este tipo en el curso 92/93 y el tiempo nos ha demostrado que fue una apuesta eficaz ya que la valoración del proyecto es totalmente positiva.

Pastoral saila

Pastoral taldekook bultzatzen ditugun ekintzen bitartez, kristau izateak eguneroko bizitzan daukan eragin zuzena deskubritzea dauka helburu nagusitzat.

Justizia, solidaritatea eta bakearen baloreak gure ikastolan presente egitea da lortu nahi duguna.

Eskolako Agenda 21

1992an Rio de Janeiron egin zen Nazio Batuen Garapenari eta Ingurumenari buruzko Biltzarrean sortu zen Agenda 21. Agenda hori mundu mailako ekintza-plan bat zen, eta bere helburu nagusia garapen iraunkorra sustatzea zen. 1994an Danimarkako Aalborg hirian Europako hainbat hiritako ordezkariak bildu ziren Agenda 21 tokian tokiko ere garatzen joateko. Horrela sortu zen Tokiko Agenda 21. Proiektu horrek herriko edo eskualdeko biztanleriaren parte-hartzea sustatzen du.

Eskolako Agenda 21 programaren bidez, ikastetxeek Tokiko Agenda 21en parte har dezakete, eta, aldi berean, programa horrek garapen iraunkorrarekin konprometitua dagoen  hezkuntza-jarduera sustatzeko aukera ematen die ikastetxeei.

> Hezkuntza eskaintza osoa